28 februari 2011

Dag 28 Nu blir det lugn och ro

Nu har svärföräldrarna åkt tillbaka till Holland. Även om jag verkligen tycker mycket om dem så är det ganska skönt att få tillbaka sitt hus. Jag har faktiskt väldigt roligt med mina svärföräldrar. Den har dock lite för mycket energi enligt mig. Min svärmor nästan springer i mitt lilla kök när hon lagar mat och ibland blir jag lite trött bara jag tittar på henne. Hon är dock mycket omtänksam och ett väldigt stöd och hon är genuint intresserad av allt jag gör. Min svärfar är jätte mysig, men han kan också vara en grinig barnunge och det vet han om. Jag tycker dock mycket om att reta honom och det gillar han. Han kommer ofta och ger mig en spontan kram och det är härligt. Det är skönt att ha svärföräldrar som man tycker mycket om.

Idag får jag gå en runda genom hela huset och hitta saker som jag brukar placera på andra platser än var mina svärföräldrar placerat dem. Det är alltid roligt att gå på upptäcktsfärd i ditt eget hus. Om man har tur kan man även hitta saker som man inte hittat tidigare. Idag till exempel så har jag hittat min dotters efterlängtade kittydocka. Den låg i korgen där vi förvarar plastpåsar. Nu ska ni inte tro att jag tror att det är min svärmor som placerat den där. Det är nog min dotter Emma som leker kurragömma med sina kramdjur, men hon är bra på att gömma dem, men inte så bra på att hitta dem.

Kan också meddela att jag varit mycket duktig under tiden mina svärföräldrar varit här. Jag har inte fuskat en enda gång. Jag är stolt över mig själv. Varje gång de har tagit en chokladbit till kaffet så har jag tagit en frukt eller en torr skorpa (nu är jag super trött på skorpor). Nu är det bara två dagar kvar av min 30 dagars kak och godisfria resa.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se