23 februari 2011

Dag 23 Ännu en galen dag

Idag anlände mina svärföräldrar från Nederländerna. Min man kommer från Nederländerna därav mitt lite konstiga efternamn, Van der Gragt. Även om Nederländerna är ett europeiskt land så finns det ganska många skillnader mellan våra länder. Jag kommer ihåg första gången som jag och Michiel var ute och fikade. Jag sa att jag ville ha kaffe och han kom snällt tillbaka med just kaffe. Jag frågade honom om han inte löpt någon smaskig kaka till kaffet. Han tittade förvånat på mig och menade att jag bara sa att jag ville ha kaffe. Jag sa ju inte att jag ville ha en kaka till kaffet. Vår svenska fikakultur är annorlunda från den nederländska. Där går man ofta ut och bara tar en kopp kaffe och ganska sällan tar man något sött till. Min man lärde sig dock ganska snabbt att när jag menar kaffe så menar jag också något till kaffet.

Det första som min svärmor gav mig när hon kom var ett stort Milka hjärta fullt med ljuvlig choklad. Hon hade köpt det innan hon visste att jag fått denna knasiga idé om att avstå från sådana här godheter under en månad. Jag gav hjärtat till min man istället och han blev mycket glad för det. Jag vet att det kommer att bli super tufft dessa dagar när mina svärföräldrar är här. Vi brukar spela Canasta på kvällarna och då brukar man få lov att äta godis eller någon annan form av snacks. Nu får jag mumsa på vindruvor istället.

Inte nog med att mina svärföräldrar kom idag. Ulrika på Föräldrar & Barn skrev ett mejl till mig och berättade att de hade anlitat Charlotts dietist Anna Pauli för att även hon skulle börja hjälpa mig. Ska jag nu få en dietist också? Detta blir bara större och större, men jag blir förhoppningsvis mindre och mindre. Jag har aldrig tagit hjälp av en dietist innan och ska jag vara ärlig så vet jag inte riktigt vad en dietist gör. Jag kan säga att jag är lite nervös över detta. Ska jag nu bara äta grönsaker och frukt och träna 20 timmar om dagen. Jag är ju en småbarnsmamma varav min yngsta dotter bara är 6 månader. Det ska bli mycket intressant, men också lite pirrigt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se