14 februari 2011

Dag 14 Alla hjärtans dag

Idag kom min man hem från Dubai. Han var mycket efterlängtad av alla i familjen. Jag och Emma hade gjort skyltar där det stod, välkommen hem pappa och placerat dem på ytterdörren. Han blev mycket glad och Emma var stolt över sina fina skyltar. Vi hade också köpt choklad till honom (ja, han har ju ingen godisfri månad) och en gigantisk pin där det stod, Väldens Bästa Pappa. Han hade i sin tur köpt ett fint halsband till mig från min favoritaffär, accessorize och presenter till barnen.

Det var trots denna fina förmiddag en ganska svår dag för mig. Jag brukar baka någon smaskig kaloribomb och fira denna kärlekens dag, men idag var det ju inte tillåtet. Istället fixade jag och Emma en mysig lite hälsosammare fika med hjärtformade pannkakor. Vi färgade grädden rosa (Emmas favoritfärg) och spritsade den över pannkakorna. Emma tyckte det var jättefint och mycket gott. Vår fika blev lyckad, men ska jag vara ärlig så saknade jag min kaloribomb. På eftermiddagen fick jag en sådan abstinens att min man fick köpa osötade smörgåsrån så att jag hade något att knapra på under kvällen.

Jag har insett att jag tidigare älskat alla dessa speciella dagar, eftersom jag då kunnat rättfärdiga mitt bakberoende av dessa kaloribomber. Nu måste jag lära mig att man kan fira dessa speciella dagar utan mina älskade kakor. Det kommer bli tufft!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se