17 februari 2011

Dag 18 Mejl från Charlotte

Jag har aldrig varit en datanörd. Min man kan sitta och titta hur länge som helst på datorn och bara surfa omkring. Jag använder mest datorn som ett redskap för skrivandet eller för att kontrollera mina mejl. Dock har detta ändrats en del nu efter att Föräldrar & Barn bestämt sig för att göra en artikel om min kak och godisfria månad. Nu sitter jag nästan jämt framför datorn när barnen sover, antingen för att skriva på denna blogg eller för att kommunicera med Ulrika på just Föräldrar & Barn. Jag nästan längtar till datorn för att kontrollera om jag fått något mejl.

Idag var jag överlycklig då jag insåg att jag fått mejl från Charlotte Perelli. Hon vet vem jag är och hon vill hjälpa mig. Det var ett mycket fint mejl med många bra tips på hur jag kan göra för att bli en mer hälsomedveten mamma. Jag förstår att Charlotte har en massa uppdrag att genomföra och att hon är en mycket upptagen mamma. Jag känner dock att hon verkligen är intresserad av mig och mitt försök till förändring och hennes mejl var uppriktigt och omtänksamt samtidigt som det var konkret och inspirerande . Om ni klickar på fliken där det står Tips på bloggen kan ni få ta del av några av de bra råd som Charlotte gett mig. Något som hon tipsade mig om och som jag kommer att ha svårt med är att inte äta så mycket bröd. Jag älskar bröd. Jag tror att jag skulle kunna leva på bara bröd. Att inte äta godis och kakor är en sak och det är mycket svårt att avstå detta, tro mig, men att avstå bröd skulle näst intill vara omöjligt. Jag får ta mig en ordentlig funderare på detta. Vad ska jag nu ha till mitt tiokaffe om jag nu inte heller får äta bröd? Några som har bra förslag att dela med sig av?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se