15 februari 2011

Dag 15 Ska jag våga väga mig?

Tro inte att jag bantar, för det gör jag inte. Jag tror inte på bantning. Jag har själv försökt vid ett antal tillfällen och i början går det bra, men det slutar alltid med att man går upp lika mycket igen om inte mer. Inför mitt bröllop gjorde jag som många gör nämligen att banta för att komma i bröllopsklänningen. Jag kände mig super duktig och hälsosam. Jag gick ner 13 kilo inför denna dag, men jag gick ganska snabbt upp igen. Så jag gör inte detta experiment med en godis och kakfri månad för att banta utan för att se hur mycket dessa kaloribomber gör med kroppen. Jag vill få en sundare livsstil, där jag inte är beroende av sötsaker till varje fika utan kan ta en kopp kaffe tillsammans med en frukt.

Jag kommer inte bli Anna Skipper som totalförbjuder dessa läckerheter efter denna månad utan jag vill kunna äta en kaka utan ha dåligt samvete. Nyckeln är dock att man kan unna sig något lite mer lyxigt ibland, men inte varje dag och många gånger om dagen som jag gjort tidigare.

När jag väl vågade stiga upp på vågen idag blev jag överlycklig. Jag hade gått ner 0,9 kilo på en vecka. Ser man på tv-programmet Biggest Looser så är ju 0,9 kilo ingenting. Det skulle för deltagarna i det programmet vara en stor besvikelse. Men, för mig som är tvåbarnsmamma och som inte känner att jag har tid att träna hur många timmar som helst varje dag tycker jag att 0,9 kilo är en stor merit.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se