1 februari 2011

Dag 1 Nu börjar det...

Detta blir min bibel för en tid framåt
När jag öppnade ögonen på morgonen idag var min första tanke att det var idag som mina älskade kakor och godis skulle behöva ta farväl av mig under en lång tid. Jag blundade snabbt och undrade om jag vaknat i en dröm, men sen kom jag ihåg mitt avtal. Det var ingen dröm, det var på allvar, det är nu som min karaktär verkligen kommer att sättas på prov. Jag ska under en månads tid vara utan kakor och godis. Jag vill se hur många kilon jag kan gå ner i vikt av att bara sluta äta godis och kakor. En annan sak som också intresserar mig är om min hälsa kommer att bli bättre. Jag har ingen dålig hälsa idag, men jag vill veta om man kan få mer energi av att inte äta en massa tomma kalorier.
Under hela dagen har jag varit mycket taggad och inte varit sugen på varken godis eller kakor. Jag tror det hjälper mig att jag verkligen bestämt mig för att göra detta för min egen skull och inte för någon annan.
Föräldrar & Barn ska skriva en artikel om min hälsomånad och det sätter mer press på mig att verkligen genomföra detta. Ulrika som ska skriva denna artikel kontaktade mig på eftermiddagen och frågade om jag kunde ta en bild på när jag frossar kakor och godis. Allt för en bra story, eller hur. Jag köpte kakor och riggade upp hela matbordet med godis, chips och kakor. Min man fotograferade mig när jag låsandes mumsa på en chokladmunk. Inte en helt lätt utmaning för någon som älskar kakor, men som inte får äta några.
Jag kan dock gå och lägga mig nu med en viss beundran över mig själv då jag under ett hav av läckerheter inte smakade på en enda liten smula.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se