7 februari 2011

Dag 7 Det måste finnas nyttigt godis

Min äldsta dotter var inte på dagis idag, eftersom det är måndag. Jag är mamma till en flicka som älskar att titta i affärer. Visst, hennes mamma tycker också om att gå i affärer, men jag anser mig inte vara någon shoppingfreak. Jag är inte den tjej (klassificerar mig fortfarande som tjej och inte som kvinna som jag tycker låter så vuxet och gammalt) som måste sminka sig innan hon lämnar huset eller som älskar att shoppa skor och klä sig i rosa. Men, det är min älskade dotter, fast utan smink förstås. När hon varit sjuk och jag frågade henne vilken liten leksak hon ville ha som lite uppmuntran efter en tråkig tid svarar hon mig att hon hellre vill ha en klänning. Ja, hon älskar att gå i affärer.

Vi bestämde oss för att gå lite på stan och då ingår ju alltid en mysig fika. Jag ville ju gärna ha en bit extra kladdig chokladkaka med grädde, men det slutade med att jag valde en scone med creme cheese. Ja, jag vet att många nog anser att detta är någon form av bulle som då inte skulle vara tillåten denna månad, men jag måste ju få äta något, eller hur? Från att vara en kakdrottning till att välja en scone är redan ett stort steg, tro mig.

När vi kom hem och jag tro det eller ej fick hela en timme för mig själv, eftersom jag lyckats med det otroliga att få båda mina barn att sova samtidigt, började jag googla efter nyttigt godis. Det måste väl finnas något godis som är nyttigt, eller? Jag fick reda på att man kunde använda färska dadlar och torkade plommon och göra en smet av det och sedan rulla dem i kokos så att de liknade chokladbullar. Ska jag vara ärlig så låter det väl inte direkt jätte smaskigt, men jag ska prova göra en variation av dem imorgon när min dotter är på dagis. Jag berättar imorgon om det är värt att prova.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se