20 februari 2011

Dag 20 Spelkväll utan chips, möjligt?

Idag är det spelkväll, nämligen bestämt canasta. Ja, vi är inte pensionärer som sitter på ett ålderdomshem, utan vi vill marknadsföra Canastan hos den yngre generationen. Om ni inte vet vad det är så kan jag upplysa er om att det är ett kortspel med massor av regler. Ofta kan man se äldre spela detta kortspel, men jag och min man brukar spela det med några av våra kompisar med jämna mellanrum. Dock brukar detta vara ett tillfälle då det är helt Ok att frossa på chips, godis och allt ohälsosamt. Hur skulle detta gå?

Det gick bra anser jag. Till efterrätt gjorde vi en härlig fruktsallad med vaniljkesella. Om ni inte smakat vaniljkesella så ska ni göra det. Det är verkligen jätte gott och man behöver inte alls ta så mycket för det har en mycket fyllig smak. Inte super hälsosamt kanske, men bättre än glass eller grädde.

Jag kan säga att jag är ganska stolt över att jag haft en spelkväll utan en massa frosseri av chips och godis. Saknade jag det? Lite kanske om jag nu ska vara ärlig, men fruktsalladen och vaniljkesellan var också mycket gott.

Om ni undrar över hur det gick med Canasta så ska vi nog inte prata så mycket om detta.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se