10 februari 2011

Dag 10 Idag var jag en tråkig mamma

Min man har rest till Dubai och ska vara borta hela helgen. Ja, jag vet att det låter lite knäppt att bara åka till Dubai över en långhelg, men han ska på fortbildning. Ja, han är en lyckans ost. Han får åka till värmen och övernatta på ett lyxhotell och frun får stanna hemma med barnen och byta bajsblöjor. Vissa, har det bra!

Jag tycker faktiskt att det är lite mysigt att vara hemma själv med barnen. Jag har en massa idéer om olika projekt som jag nu ska lyckas genomföra och ha en helg med massor av mys med barnen. Jag hade också sett framemot kvällarna när barnen sover, att då få krypa upp i soffan med en stor skål med chips eller lösgodis eller världens största brownie till en kopp kaffe. Det blir inget med det. Jag får sitta där med de nyttiga kokosbullarna och låtsas älska dem.

Dock började helgen inte speciellt bra. Jag hade hoppat över lunchen som man absolut inte ska göra så när eftermiddagen kom var jag en ganska grinig morsa. Jag var lättirriterad och hade världens sämsta tålamod. Vi åkte dock till mamma på eftermiddagen så min äldsta dotter kunde få lite mer uppmärksamhet. När vi kom hem var det dags att laga middag som inte var det lättaste när båda barnen är trötta och mamman är lite grinig. Jag har mycket respekt för de familjer som är med i tv-programmet "Annorlunda familjer". De skulle tycka att jag inte har något att klaga över när jag bara har två barn i jämförelse med dem som har 7-10 barn. När till slut båda barnen sov var klockan 23.30 och jag fick äntligen sätta mig ner i soffan. Jag var så sugen på allt sött, men jag tog en nyttig koksboll istället och kände mig duktig. Jag tror inte att jag kommer att lyckas genomföra så många av mina tilltänkta projekt i helgen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se