8 februari 2011

Dag 8 Nyttiga kokosbullar

Nu tror ni nog att jag fuskar. Det finns väl inget som kan heta ”Nyttiga kokosbullar”. Jo, faktiskt, om man gör dem a la Hanna. Jag gogglad på nyttigt godis. Ja, jag vet, kan det existera och vara gott?! Jag hittade många recept där man använder sig av torkad frukt och kokos och jag har spunnit vidare på den idén. Jag tittade vad jag kunde hitta i skafferiet och blandade ihop det och vimsalabim så var det nyttiga kokosbullar till kvällsfikan. Ska jag vara 100 % ärlig så kan man inte jämföra dem med vanliga  (skriver inte onyttiga) koksbullar, men det är ett bra substitut. När jag stolt skulle bjuda min man på en till kvällsfikan så spottade han ut den. Han trodde att det var en vanlig koksbulle och då kan jag nog förstå att de inte riktigt var någon höjdare. Om jag hade berättat innan vad det var så skulle ha säkert ha mumsat på dem. Han gick och tog en chokladbit istället, men jag mumsade på mina läckra nyttiga koksbullar. Om någon skulle vilja göra dessa nyttiga kokosbullar så hittar ni det bland recepten. Lycka till!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se