1 februari 2011

Välkomna till min Blogg

I denna blogg kommer ni att få följa mig i mitt vardagliga småbarnsliv, med allt som det innebär. Ni kommer få följa med mig på en resa till ett lite hälsosammare mammaliv. Jag har alltid varit lite kraftig, inte super överviktig, men lite knubbig. Min stora passion är att fika och desto smaskigare kakor desto bättre. Jag har därför bestämt mig för att se om jag kan klara 30 dagar utan kakor och godis. Ni kommer att få ta del av mina framgångar och motgångar. Jag kommer föra dagbok under mina 30 dagar till ett hälsosammare liv. Hur ska man komma iform utan någon hemsk bantningsmodell? Jag vill för första gången i mitt liv gå ner i vikt på ett hälsosamt sätt och sedan behålla vikten.

Jag och min dotter får leka med hennes bakverk istället
Jag har aldrig varit någon person som ägnat någon tid åt träning. Den enda träning som jag ägnat mig åt är cykling till och från arbetet och gräsklippning på sommaren. Följ med mig, en otränad mamma som ska göra ett försök till att börja träna.

Jag kommer vara personlig och ärlig och ni kommer få en stor inblick i hur det är att ändra sitt liv från att vara en mästarinna på att ordna musgiga kakor och bullar till 10 kaffet till att nu börja söka efter en hälsosammare livsstil. Jag kommer aldrig bli en person som helt kommer avstå från kakor och godis, men jag vill ändra min inställning till hur mycket av dessa ljuvligheter man kan äta. Innan har jag ätit kakor och godis varje dag och inte bara en gång under dagen utan många gånger. Jag vill få en balans i mitt ätande och inse att man inte behöver ha något sött till kaffet eller chips och godis varje kväll. Nu blir det andra bullar!

Mina mål är:

- Skapa en hälsosammare livsstil

- Bli ett fördöme för mina barn när det gäller att äta sötsaker

- Gå ner 10 kilo i vikt

- Börja träna för första gången i mitt liv

Välkomna till min blogg!
 
Blogg listad på Bloggtoppen.se