12 februari 2011

Dag 12 Vårmys på lekplatsen

Idag bestämde Emma och jag att vi skulle spendera förmiddagen på lekplatsen och ta fika med oss. Det var strålande vackert väder idag med sol och otroligt nog så var det även vindstilla. Vackert väder gör en mycket gladare. Även om jag är mycket trött då jag haft ännu en natt med lite sömn så gör vädret att man blir piggare och på ett strålande humör. Hoppas att det vara hela dagen.

Vi packade fikakorgen, letade fram en filt som låg längst in i garderoben, satte Lillie i vagnen och traskade med lätta steg till lekplatsen. Vi sjöng glada sånger hela vägen och allt kändes bara härligt. Borta var de sömnlösa nätter, skrik och bajsblöjer. Nu är det vår, nu börjar livet.

När vi kom fram till lekplatsen hade lillasyster somnat så jag och Emma gick raka vägen till gungorna. Min dotter kan gunga hur länge som helst. Om man hade haft en gunga inne i huset så hade den varit den perfekta barnvakten. Min man hade säkert kunnat komma på någon tekisk pryl som kunde sätta fart på gungan utan vår hjälp. Men, nu sken solen så nu fanns det ingen bättre plats att vara på än just lekplatsen. Efter mycket övertalning så kunde Emma tänka sig att sluta gunga och istället bekanta sig med fikakorgen. Vi hade äpple, skorpor, russin och kaffe med oss. Allt smakar så mycket bättre i friska luften. Vi satt och mumsade och njöt av solen. Hade detta varit för några veckor sedan hade vi dukat upp med bullar och kakor, men idag saknade jag faktiskt inte dessa läckerheter. Idag älskade jag mina torra skorpor, mitt saftiga äpple och mina söta russin.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se