3 februari 2011

Dag 3 Skorpor är väl ok, eller?!

Något jag måste bli bättre på är att äta riktig lunch. Jag märker tydligt att jag blir mer sötsugen på eftermiddagarna om jag inte äter en riktig lunch. Jag blir en sur och lättirriterad tjatmoster som inte alls är speciellt trevlig. Innan har jag bara tagit en kaka eller en godisbit och då har mitt humör och sötsug stabiliserats, men det får jag ju inte nu, SKIT!

Kvällen blev inte bättre. Några av våra vänner kom på kvällen och drack en kopp kaffe. Min man är mycket stödjande i detta projekt med en kak och godisfri månad, men redan på dag 3 frågade han mig om vi inte hade en god kaka som vi kunde bjuda våra vänner på som kommit på besök. Nej, det har vi ju inte svarade jag honom och jag kunde se att han hade hoppats att jag hade något undangömt någonstans. Han letade desperat i skafferiet och blev mycket glad när han fann en stor påse marshmallows. Så han och våra vänner drack kaffe och vin och mumsade på marshmallows, medan jag drack kaffe och mumsade på några torra skorpor. Skorpor måste väl vara ok, eller?! Eftersom jag skriver mina egna regler för denna idiotiska idé om en kak och godisfri månad tar jag beslutet om att det är ok att mumsa på dessa skorpor. Jag kan dok säga att jag inte tror att jag vill äta speciellt många skorpor efter denna månad och då har vi bara kommit till dag 3. Hur ska detta gå?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se