22 februari 2011

Dag 22 Värsta träningsfreak, jag?!

Träningsfreak, jag?! I alla fall idag. Jag vet inte om jag kommer att skriva något inlägg i denna dagbok imorgon för det kan hända att jag har så mycket träningsverk att jag inte kommer att kunna gå upp ur sängen. Vet inte vad som hänt mig idag, men jag har haft en otrolig energi hela dagen. Jag har inte vunnit på lotto eller blivit nominerad för bästa kvinnliga huvudroll. Jag har bara mer energi och jag känner mig piggare än på mycket länge.

Med denna energi bestämde jag mig för att gå hem med barnvagnen istället för att ta bussen när vi varit och fikat på stan med hela familjen. Min man tog min äldsta dotter på cykeln och jag traskade hemåt med vår yngsta dotter sovandes i vagnen. Ni har ju ingen aning hur långt det är för mig att komma hem från stan. Jag skulle uppskatta att det är ca 4,5 kilometer. Inte super långt, men tillräcklig långt för mig som blivit super lat sedan jag tog mitt efterlängtande körkort förra våren. Promenaden gick bra och jag kände mig mycket duktig. Tro nu inte att det var sluttränat för dagen. Inte på långa vägar.

På kvällen gick jag på min vanliga tisdagsträning som består av en timmes Zumba och 45 minuters styrketräning i grupp. Det bästa med att träna är så klart att man får mer energi, men även att man känner sig så duktig efteråt. När jag var klar med dessa båda pass var jag så varm att man nog kunde steka ett ägg på min mage. Jag kände mig totalt urlakad och det var en skön känsla. Undrar bara om den sköna känslan finns kvar när jag ska resa mig upp ur sängen imorgon.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se