5 februari 2011

Dag 5 Ska du verkligen äta fågelmat?

När jag vaknade idag kände jag mig mycket stolt över gårdagen. Jag hade klarat min första fredag utan vare sig godis eller kakor. Jag skulle dock skriva upp nötter på dagens inköpslista. Naturella nötter ska vara helt ok att äta och t.o.m. hälsosamt har jag hört.

Förmiddagsfikan blev ganska tråkig idag. Det tyckte speciellt min äldsta dotter som inte riktigt uppskattade mammas nya godis, torra skorpor. Jag kunde knappt hålla mig när jag såg hur hon försökt bita i skorpan. Hon tittade frågande på mig och jag kunde se i hennes ögon att hon verkligen försökte tycka om denna fika, men att hon nog tyckte att hennes mamma skulle bli lite bättre på att baka. Hon tittade frågande på sin pappa och då kunde vi inte hålla oss längre. Vi började gapskratta och min dotter gav mig en kram och sa att pappa kunde cykla till Willys och handla bättre kakor.

På kvällen när min man tog fram chipsen, tog jag fram nötterna. Han tittade på mig och sa att han tyckte jag var duktig som kunde äta sådan fågelmat.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se