31 maj 2011

Vilken födelsedag!!


Emmas affär

 Vad vill ni köpa?

Nya vardagsrummet
 Nu är jag tillbaka till vardagen efter en mycket innehållsrik vecka. Min dotter Emma har fyllt tre år och det har inneburit mycket skoj, men också mycket arbete inför denna dag. Min man och jag har byggt en affär till Emma i treårs present. Vissa kanske tycker att våra barn har fått lite för mycket plats i vårt vardagsrum, men det tycker inte vi. Vi tycker om att barnen leker där vi är och det är också lättare för oss att leka i vardagsrummet, eftersom man då kan göra andra sysslor samtidigt och slipper att springa upp och nerför trappan hela tiden, eftersom barnens rum ligger på andra våningen.

Vi har också haft kalas med givna inslag så som tårta, grillning i ösregn, tårar, skratt och en avslutande fiskedam. Fiskedammen var dock en aning annorlunda då en pojke fiskade upp ett par trosor i stället för en godispåse. Han uppskattade inte sin fångst och födelsedagsbarnet blev arg på pappa, eftersom hon inte ville att någon annan skulle få ha hennes fina underbyxor. Slutet gott allting gott för det fanns en godispåse kvar så trosorna fick stanna hemma.
Fruktfat fick jag bjuda på när Emma firade sin födelsedag på dagis

Emma blev lite chokad när hon såg det nya vardagsrummet
Emma älskade sin affär, men mest av allt tyckte hon nog om sin nya cykel som hon fick av opa och oma eller en Kitty hoppboll som hon fick av våra underbara grannar. Vilken fest, men mamma tycker också om att vardagen har kommit tillbaka och att det finns tid för andra saker igen.


Mot slutet av dagen var hon riktigt duktig på att öppna paket
Opa var den första som fick leka affär

1 kommentarer:

Maria on 31 maj 2011 kl. 22:44 sa...

Ojdå. Jag missade Emmas födelsedag. Kunde ju skickat en grattishälsning. Nu kommer den iallafall. GRATTIS Emma! Och vilken fin affär hon har fått, superfin. Förstår om det tagit tid att få iordning.

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se