17 maj 2011

Då har jag ätit brännässelsoppa!

När min man kom hem och sa att vi skulle ha brännässlesoppa till middag trodde jag att han blivit galen. Jag menar av allt gott man kan äta så är väl inte brännässlesoppa på någon topp tio lista precis. Så jag kan väl inte säga att jag längtade till middagen direkt. Efter att ha tränat Zumba en timme och styrketräning 45 minuter så kan jag väl säga att jag var super hungrig, men tanken på brännässlesoppa retade inte mina smaklökar direkt. Men hungrig som jag var tog jag en skål full med soppa. Efter första smakprovet skrek jag rakt ut; AJJJJ, det bränner i hela munnen.

Nej, jag bara skojar. Brännässlorna är inte farliga när man kokat dem. Soppan var förvånansvärt god, en riktig höjdare. En soppa som jag absolut kan tänka mig äta igen. Roligt att bjuda hem vänner och bjuda dem på soppan utan att säga vad det är för soppa och när de sedan smakar den så kan man avslöja att de äter brännässlor. Lite roligt och mycket unikt. Jag ska snart skriva in receptet så ni som vill också kan bli glatt överraskade.

3 kommentarer:

Maria on 18 maj 2011 kl. 11:22 sa...

Min mamma brukar göra det men jag har inte vågat smaka. Dock så kallar vi den bara för nässelsoppa, låter lite bättre :)

Anonym sa...

Vart är receptet då?

hanna on 27 juli 2011 kl. 14:49 sa...

Hej Anonym

Receptet finns under rubriken recept. Klicka på den flicken där det står recept och du hittar den fantastiska soppan.

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se