22 maj 2011

Mitt körkort firar födelsedag

Inne på trafikskolan
Nu kan jag stolt meddela att mitt körkort firar födelsedag. Nu har jag varit en stolt ägare av detta körkort i ett år. Fortfarande kan jag sätta mig i bilen och känna en sådan otrolig lycka över detta underbara lilla plastkort. Det var ganska motigt för mig att ta detta körkort. Först var jag inte så intresserad, sedan avsaknad av pengar och sedan av tid och sedan av både tid och pengar. Så när jag sedan var höggravid med barn nummer två och inte hade någon som helst ork, tid eller pengar så bestämde jag mig för att rycka upp mig och ta detta efterlängtade körkort. Nu skulle det bara gå!

Mina kära grannar rekommenderade mig till en körskola som de visste var bra. För jag hade tidigare kört för en bilskola som inte hade några tider att övningsköra och för en privat bilskola där läraren var en diktatorisk humörsvängande tant som inte direkt hade en bra förmåga till att förklara hur man egentligen ska gå till väga när man ska köra bil. Finns ni därute som söker efter en bra trafikskola i Helsingborg kan jag med det varmaste rekommendera Karl Eriks Trafikskola. Där är lärarna mycket kunniga, bra med tider och mycket trevliga och tillmötesgående. Det är tack vare dem som jag äntligen fick mitt körkort.

Under detta år har jag inte blivit inblandad i någon olycka eller skadat någon annan bil. Tyvärr kan jag meddela att jag skadat vår egen bil lite genom att jag råkade rispa vår framdel lite när jag skulle köra ut ur garaget en gång. Det är inte så farligt, men det var ganska pinsamt att berätta för min man att jag inte såg ett helt garage. Jag kan också säga att jag använt bilen väldigt mycket och blivit en aningen försoffad. Men, det kan man väl få lov att bli när man kämpat med sin cykel i 31 år innan det efterlängtade plastkortet väl hamnat i plånboken. Körkortet+jag= Forever

Ps: detta är inte hur jag kör bil!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se