3 maj 2011

Ny 14 dagars hälsokur

Jag har fått förfrågan att testa Charlotte Perellis nya Quick Diet Soup och Quick Meal. Charlotte har tillsammans med hennes dietist Anna Pauli skapat dessa produkter som ska vara en hjälp för oss som vill ha kontroll på vikten. Jag kom i kontakt med Charlotte och Anna när jag var med i den aktuella Föräldrar & Barn tidningen som nu finns i handeln. Anna har gett mig lite råd om hur jag ska äta och träna för att gå ner i vikt. Jag ska nu under 14 dagar få testa dessa produkter. Ja, jag vet. Jag vill inte banta, det har jag sagt förut och det säger jag igen. Jag är lite skeptisk till hur det kommer att bli efter denna 14 dagars hälsokost. Anna vet om att jag är lite skeptisk. Jag tror nämligen att jag kommer att gå upp igen efter dessa 14 dagarna är över, men jag ska ge det en ärlig chans och ni ska få följa med mig på denna resa.

Jag kommer att vara ärlig och skriva vad jag tycker om dessa produkter och ni kommer få följa förhoppningsvis bra viktresultat, men även garanterad frustration över att jag inte kan äta allt det som jag gärna vill äta så som bröd.
Här följer Annas planering över min 14 dagars kost & träning (tror inte att jag kommer att kunna göra all denna träning med två barn varav en bara är 8 månader och kräver ganska mycket uppmärksamhet)

Hannas Träning & Kost
Frukost

1dl havregryn (gröt)
2 msk minikeso
2 msk blåbär eller rivet äpple
3st Fit & Smart Vitamin-Mineral

Efter frukost: 45 minuters promenad

Mellanmål förmiddag
2 riskakor + ½ mosad avokado
2 skivor kalkonkött eller mager skinka

Lunch
1 portion Quick Diet Soup

Mellanmål eftermiddag
1 portion Quick Meal

Mellan mellanmål & middag:
Träningspass 60 minuter 3 dagar/vecka.
Andra dagar 30 minuters promenad eller cykeltur.


Middag (använd en ganska liten mattallrik för att lura ögat)
minst ½ tallrik grönsaker (råa, wokade eller kokta)
1 liten bakpotatis eller 2dl färdigkokt quinoa, pasta eller ris
100g kycklingfilé/100g lax/100 g tonfisk eller annan fisk/100g skalade räkor

Använd ca 1 tsk rapsolja eller 1,5 tsk flytande margarin till matlagningen.

Kväll (endast om du är hungrig)
0,5dl Protein blandat i 2dl vatten (eller minimjölk för fluffigare konsistens)

Jag ska börja nästa vecka. Denna vecka ska jag förhoppningsvis fira min 5 års bröllopsdag på en fin restaurang på fredag. Vi har fantastiska grannar som ska ställa upp och vara barnvakt. Därför börjar jag nästa vecka. Önska mig lycka till för det kommer jag att behöva!

1 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till Hanna! Kram Sara

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se