15 maj 2011

Varför har man bröst mamma?

Ja, då har frågorna börjat komma. Idag frågade Emma mig varför man har bröst och om hon också kommer att få det. Jag tyckte först att det var lite sött att hon frågade mig, men jag förstod snabbt att hon verkligen var intresserad av ett svar. Jag som har två havererade amningar bakom mig försökte förklara att brösten kan ge bebisar mat, men att det är helt Ok att ge bebisar en flaska mjölk också. Jag berättade vidare att bröst är fint och att man ska vara glad att ha dem. Då sa Emma att hon tyckte mina bröst var stora och att hon hellre ville ha små som pappa. Min lilla ängel, jag trodde att jag skulle dö av skratt, men Emma var alvarlig. Emma har nu börjat förstå att det finns en skillnad mellan en pojke och en flicka. Om hon får läsa denna blogg när hon blir äldre och läser detta inlägg kommer hon nog begära att få en ny mindre pinsam mamma.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se