5 maj 2011

Charlotte Perrellis råd till mig

Jag har ju haft förmånen att ha Charlotte Perrelli som min coach under ett antal veckor. Hon har gett mig en del verktyg och råd om hur man ska gå ner i vikt och känna sig mer hälsosam. Här följer några av de råd hon gett mig:
  • Minska mängden kolhydrater och ät inte kolhydrater varje dag
  • Minska mängden bröd och undvik vitt bröd. Ät mörkt bröd eller knäckebröd.
  • "En torr tantkaka innehåller ju inte hälften så många kalorier som en winerbulle"
  • "Du måste veta att du ska lyckas eller åtminstone verkligen vilja till hundra procent och bestämma dig"
  • Soppa är en perfekt lunch. Har du inte tid att laga soppa från grunden kan du köpa färdiglagade soppor som du kan förgylla med räkor t.ex."
  • En kopp kaffe med en bit 70 procentig choklad är en bra fika
  • Popcorn är bättre än chips
  • Gå en promenad på en timme varje dag
Jag har försökt ta till mig många av Charlottes råd. Jag kan dock säga att jag har haft svårt för att undvika bröd. Dock kan jag tipsa om att maxi säljer GI frallor. De ska vara nyttigare än vanliga frallor och de är jätte goda.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se