15 maj 2011

Fågelparken

Vilken underbar frisyr. Vilka styleprodukter använder du?
Om ni har vägarna förbi Helsingborg eller bor nära så ska ni absolut besöka fågelparken i Påarp. Det är en mysig oas mitt ute i nowhere. Det är lätt att köra förbi, eftersom man inte riktigt får känslan att en fågelpark skulle vara en rolig upplevelse. Men, jag som inte är någon vidare fågelskådare tyckte detta var en sensation. Det är inte bara fåglar i parken utan även får och kaniner som barnen får gå in och klappa., apor och min favorit kängurur. Jag har aldrig sett en känguru live. Det var härligt och sött att se bebisarna sitta i mammornas fickor på magarna. Jag kunde stå där hur länge som helst. Jag var helt lyrisk. Till slut tog Emma mig i handen och sa; nu räcker det mamma.
Ser ni den lilla bebisen?

Mamma, rosa fåglar!!!

Emma är i himmelriket
Det fanns även en liten lekplats, med traktorer som barnen kunde köra, gungor och rutschkanor. Om man blir hungrig kan man ta med sig mat och grilla för det finns en fin grillplats. Det finns också ett café med godtagbara priser som t.ex. kaffe med 4 sorters kakor för 45 kr. Visst, är det mysigast när det är fint väder, men det är så mycket att titta på så jag glömde att det var molnigt och regnstänk när vi gick där och njöt av nyfikna papegojor och fulsöta kapybarar. Har ni barn i ålder 2-6 ska ni absolut besöka denna lilla, men söta guldgruva.
Kan man ta hem dem?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se