13 maj 2011

Maskrosor+Gräsmatta=Träning


Jag känner att träningen inte blir så intensiv som jag hade hoppats på. Tiden och energin är inte på topp. Visst, finns det tid när barnen sover, men idag sov Lillie bara en timme på hela dagen och då har jag faktiskt annat att göra. Jag vet att jag skulle prioritera tid för mig själv, men jag tycker det är svårt när det finns så mycket annat att göra. Jag var dock ute och försökte rensa vår så kallade gräsmatta från maskrosor och det kallar jag sann träning. Jag tror att man inte behöver gå på ett gym för att träna. Det är bara att försöka aktivera sig i vardagen. Rensa gräset från maskrosor eller rabatter från ogräs, tvätta alla fönster, damsuga och tvätta golven kan enligt mig även klassas som någon form av träning. Nu ska ni dock inte tro att alla mina rabatter kommer att vara ogräsfria eller alla maskrosor udragna ur gräsmattan, alla fönster tvättade och att mitt hus kommer att vara kliniskt rent efter dessa 14 dagar. Om jag presterat något av detta anser jag mig stolt.

1 kommentarer:

Katta on 12 maj 2011 kl. 20:22 sa...

Oh vad roligt! Ser fram emot att följa din resa med Charlotte :) Stor kram!!

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se