11 maj 2011

Första dagen på hälsokuren

Soppa med smak av medelhavet
Igår var min första dag på min 14 dagars hälsokur och jag var verkligen super trött hela dagen därav inget bloggande igår. Jag vet inte om tröttheten har att göra men ett års sömnbrist eller om det har att göra med mitt försök till en ny kost. Jag kommer ihåg att jag var mycket trött förra gången när jag provade min kak och godisfria månad. Första dagarna är alltid värst, men jag var som en levande zombie igår och gick och la mig tidigt som jag aldrig gör.

Jag var relativt duktig med mitt kostprogram igår. Jag åt min gröt till frukost, finn crisp (samma mängd kalorier) till mellanmål, soppa till lunch och en Quick meal till mellanmål nummer 2. Jag kan dock säga att jag var super hungrig när det var dags för middag vilket innebar att jag säkert åt för mycket till middag. Senare på kvällen fick jag jätte ont i magen och jag vet inte om det var för att jag åt för mycket till middag eller om det helt enkelt var för att jag var super trött.

Soppan var ganska god, helt ok och mellanmålet Quick meal med smaken jordgubbe var faktiskt ganska god, men lite söt. Men det kan man absolut dricka. Det enda negativa som jag ser är att det är lite enformigt att alltid äta soppa till lunch och inte äta något annat till mellanmål. Jag ska prova dessa 14 dagar, men jag vet inte om jag kan lova att jag inte kommer att äta någon annan nyttig lunch någon dag.
Emma ville bara gosa i sin nya vagn

Träning sådär. Det finns ingen chans att jag kommer att kunna träna så mycket som Anna vill. Kanske om jag hade haft en städerska, kock, trädgårdsmästare och barnvakt, men det har jag inte så det får bli som det bli mer träningen. Jag ska absolut försöka röra på mig, men träning a la mig. Jag köpte en syskonvagn igår via blocket som jag är mycket nöjd över. Det innebär att jag kan ta lite längre promenader med barnen och att jag kan gå och handla istället för att ta bilen. Jag gick hem från stan igår och det tog med en dotter som ibland ville sitta och ibland ville gå, 40 min. Min äldsta dotter, Emma blev fullständigt överlycklig av mitt inköp och tyckte det var super mysigt att sitta bredvid lillasyster. Ska försöka gå en promenad varje dag i alla fall.
Tröttnade på vagnen, ville äta lite gräs istället

Rätt bra första dag trots omänsklig trötthet, hunger och magont.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se