21 maj 2011

Juice master


Jag har varit och ätit middag hos en kär kollega tillsammans med en annan kollega. Jätte skönt att komma ifrån hemmet ibland. När man är mammaledig tycker jag att det känns extra skönt att komma ifrån ett tag och bara prata vuxenprat och inte bara om hur den lille har svårt för att bajsa utan saker som mer handlar om ens egna jag.

Mycket prat fokuserade på hur man ska leva ett hälsosamt liv, eftersom vi alla tre försöker ändra vårt synsätt på hur man ska leva hälsosamt. Min ena kollega har nu börjat en diet som kortfattat handlar om att dricka frukt och grönsaks juicer. Dieten kallas för juice master. Min kollega hade tagit med sig sin juicepress så att vi skulle få smaka på hennes morgondrink. Hon äter numera ingen frukost utan dricker enbart denna drink. Hon hävdar dock att hon blir mycket mätt på denna drink och att hon varar längre mätt nu än hon gjorde på sin dåvarande frukost. Juicen som vi fick smaka innehöll; ananas, äpple, spenat, lime, morötter och advocado. Färgen var väl inte direkt lockande, men smaken var jätte god. Jag hade inte haft några som helst problem med att dricka en sådan dricka varje morgon. Om man följer denna diet så lovar upphovsmannen att man ska gå ner mellan 5-8 kilo på 14 dagar. Spännande att följa min kollega. Tycker ni om juicer och vill gå ner i vikt så kanske ni ska undersöka denna metod.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se