31 maj 2011

Vad hände med "hälsokuren"?

Ja, ni kanske undrar vad som hände med min 14 dagars hälsokur då jag skulle äta soppor till lunch, proteindrinkar till mellanmål och träna som en galning. Hur gick det egentligen och höll jag mig till kostplanen? Betyg på min insats: Underkänd. Jag försökte de första dagarna att äta dessa soppor som jag fått av min dietist Anna Pauli och som hon och Charlotte Perrelli skapat tillsammans. Jag tror nog inte att soppa är min grej. Jag tycker inte så mycket om soppa och har svårt för att äta detta. Ja, jag vet att jag bara behövde äta det i 14 dagar, men jag resonerar så här att man måste tycka om det som man äter annars kommer det inte hålla i längden. Jag försökte göra nyttiga luncher själv i stället och ibland gick det bra och ibland som en stressad småbarnsmamma gick det inte så bra utan en och en annan smörgås slank ner då och då.

Proteinpulvret, Quick meal var helt ok. Det drack jag ibland, men ofta tog jag också en frukt, eftersom jag tycker att man är ganska hungrig som småbarnsmamma då man konstant är väldigt aktiv. Träna har jag försökt göra, men inte alls i den mängd som Anna ville. Jag har dock köpt min dubbelvagn nu så jag ska börja gå mer och mer nu när sommaren så sakta är på intåg.

Jag tror på ett hälsosamt leverne då det tråkiga svenska ordet lagom har en central betydelse. Att äta lagom mycket och då och då få unna sig något gott är min nya livsfilosofi. Jag måste fortsätta vara duktig på att inte småäta utan att äta på specifika tider. Att göra helgen till helg och inte göra hela veckan till ett smörgåsbord där det är ok att äta som om allt vore en "ät så mycket du orkar buffé".

Jag vill fortfarande gå ner 10 kilo och jag har 5 kvar att gå ner. Jag ska lyckas, jag ger bara mig själv lite mer tid så att det inte blir någon hetsbantning utan något som varar för livet.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se