1 juni 2011

Vad händer med skafferiet?

Är det bara vi som alltid lyckas stöka till det i matskafferiet? Varför blir det alltid så himla stökigt och varför kan man inte ta några minuter till att lägg allt på rätt plats istället för att bara slänga in sakerna så att det till slut är så stökigt att det är en hälsorisk att öppna skafferiet eller risken att få en påse mjöl över sig. Kanske vår familj är unik med detta dilemma.

Jag bestämde mig därför att jag skulle ta tag i detta lilla städprojekt nu ikväll, eftersom jag trodde att barnen sov, men när jag hade stökat till det ännu mer och man inte längre kunde se köksgolvet vaknade båda mina älsklingar och de ville inte sova om. En mycket frustrerad mamma försökte då kordinera både städandet av ett skafferi samtidigt som jag sprang upp och ner ett antal gånger för att få tyst på barnen. Vilken kväll, men ett städat skafferi fick jag i alla fall. Nu måste jag bli bättre på att behålla ordningen bara.
före

efter

1 kommentarer:

Anonym sa...

Oj som det kan bli men fint blev det ju till sist.
Hoppas allt är väl hos er. Vi lägger oss nu trötta efter ett
mycket lyckat barnkalas. Ses på lördag.
Kram från Lina

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se