20 juni 2011

Knutenborg en pärla i Danmark


Nu har semestern börjat. Vi lämnar ett hus så välstädat att ett kungligt besök inte hade varit något som helst problem. Mitt ansikte ser numera ut som en skiva prickig korv, eftersom myggorna festade på mig när jag storstädade köket i full ljusstyrka en sen sommarkväll. Men, ska det bli fint får man lida pin eller hur var det nu igen? Husbytet har i alla fall bidragit till en välstädad villa och vi får nu hoppas att vi kommer tillbaka till en lika välpolerad lya.
Vilka stolta djur!
På vägen till Holland stannade vi till i Danmark och besökte djurparken i Knutenborg. Vilken pärla bland danska pölsar, smörrebröd och lilla havsjungfrun. Inte många känner till denna danska skatt, men ska ni till Tyskland via Rödby ta en avstickare till Knutenborg. Där får man möta djur från alla kontinenter och köra runt bland giraffer, tigrar, apor och massa andra djur.
Var är Liliie?
Emma tyckte parken var mycket fin, men hon tyckte att lekplatsen var oemotståndlig. Vilken lekplats! Det är verkligen den finaste jag någonsin har sett. Hade vi bott i närheten hade jag lätt köpt ett årskort till parken bara för att ha tillgång till lekplatsen. Trots allt som fanns där var det så klart gungorna som lockade Emma mest.

Lillie myser i bilen
Emma uppskattade verkligen djurparken, men av alla djur som fanns var det ett som verkligen fick hennes hjärta att bulta lite extra och det var inte girafferna, tigrarna eller noshörningarna utan det var ett litet föl som var så tillgivet. Emma presenterade sig för det lilla fölet och frågade om det ville följa med hem och gunga på hennes nya gunga. Mitt mammahjärta slog ett extraslag och i denna stund så var detta den bästa platsen på hela jorden. Min Emma kommer numera skriva ett föl överst på sin önskelista från och med denna dag.

Emma myser med pappa

Jag och Emma busar och tvättar föttern i fontänen


Emmas första kärlek!

1 kommentarer:

I min lilla lilla värld on 21 juni 2011 kl. 09:22 sa...

Läste precis en artikel om dig i Föräldrar & barn och ville bara säga STARKT JOBBAT!! Du är verkligen en inspiration för många. Keep up the good workshops!!

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se