6 juni 2011

Bonjour France, nu ses vi snart!

Jag vet att jag är lite dålig på att göra dagliga inlägg på bloggen den senaste tiden, men jag har så mycket att göra inför vår sommarsemester. Jag och min man är lite olika när det gäller semesterplaner. Jag tycker mest om att ha det lite bekvämt. Jag är väl lite lat av min natur, men jag tycker om att ha en stuga eller lägenhet att bo i, medan min man älskar att tälta eller bo i husvagn. För två år sedan bestämde jag mig för att prova på campinglivet i Holland och vi lånade mina svärföräldrars husvagn. Det slutade med att vädret var katastrofalt dåligt, Emma som bara var ett år sov ingenting och jag fick akut ryggskott och kunde inte röra mig utan fick åka akut till sjukhus. Människorna på campingen var trevliga, men jag är lite mer bekväm av mig och vill ha större yta att bo på.

Så inför denna semester sa jag att jag inte ville campa, men eftersom jag är mammaledig så har vi inte så gott om pengar därav började vi tänka på det vi nu ska göra nämligen husbyte. Vi ska byta hus med en fransk familj som bor 20 minuter från centrala Paris. Familjen består av mamma, pappa och två flickor på 4 och 6 år. De ska låna vårt hus och vi ska låna deras i drygt 3 veckor. Eftersom vi ska ha främlingar i vårt hus (vi har pratat via email och Skype så vi vet lite vem de är) vill i alla vi att det ska vara rent och snyggt när de kommer och därför har vi super mycket att göra. Vi ska spendera en vecka i Holland hos mina svärföräldrar innan vi åker till Frankrike så det börjar nu bli hög tid att fixa med allt som ska fixa.

Jag är en drottning på att skriva listor om allt möjligt och många av mina listor är väl inte så realistiska, speciellt inte nu när man har två barn. Här är den lista som jag nu skrivit inför husbytet, den handlar om allt vi måste göra innan vi åker till Holland och Frankrike. Så långt har vi inte hunnit boka av så många saker från listan.

Ni kommer absolut att få följa med mig på min semester i Holland och Frankrike och jag kommer att dela med mig hur det är att byta hus med totala främlingar.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se