29 april 2011

"The royal wedding"

Emma vinkar till Prinsessan
Idag var jag hemma med två halvsjuka barn, tråkigt! Emma är förkyld och det betyder snorig näsa, något som hon verkligen hatar. Lillie har fått några konstiga utslag på kroppen. Jag ringde som lite halvorolig mamma till BVC och frågade vad det kunde vara. De sa att det var vanligt med utslag och att det kunde vara precis vad som helst. Kanske inte så mycket hjälp för mig. De sa att det kunde vara tre dagars feber, men Lillie har dock inte haft någon feber, men utslagen stämmer. Ja, vi får väl se. Det går väl över, men nu liknar hon mer en prickig korv.

Vi bestämde oss att vara hemma och mysa på förmiddagen, hur mycket mys det nu kan bli med två sjuka barn. Av en slump faktiskt fick vi på det engelska bröllopet på TV. Emma var som förtrollad av bröllopet. "En riktig prinsessa" sa hon om och om igen. Hon stod bara och iakttog bröllopet och ville inte missa en sekund av spektaklet. Efter en stund när förtrollningen gått över gick vi till köket och gjorde en miniversion av den kungliga bröllopstårtan. Emma tyckte det var roligt och mycket gott. Nu vill Emma att jag ska ta på min bröllopsklänning och vara en prinsessa. Jag får nog skynda mig att gå ner några kilon till i vikt för annars kommer jag aldrig in i min bröllopsklänning.
Emmas kungliga bakelse innehåller: 1 skiva banankaka, smält mörk choklad, grädde och lite strössel, mums!

1 kommentarer:

Maria on 1 maj 2011 kl. 19:17 sa...

Har köpt tidningen med en kändis i. Så fina ni är och så bra reportage det var! Kram

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se