28 april 2011

A minute of fame

Idag hände något som känns lite overkligt. Jag skulle till BVC med Lillie för en vanlig 8 månaders kontroll där man kollar hörseln, men det gör man numera genom att man inte undersöker hörseln utan man ställer några frågor till föräldrarna istället som t ex reagerar barnet på telefonsignalen eller vänder sig barnet till den som talar. En mycket grundlig hörselundersökning får jag säga. Till min fina BVC- sköterskas favör kan jag dock säga att hon också tycker att det är lite konstigt att man tagit bort BOEL testet.

Det var dock inte detta som var det mest underliga med detta BVC besök. Jag var där lite tidigt idag, eftersom jag lämnat Emma på dagis och det inte var lönt att åka hem först. Jag satte mig i väntrummet och där fanns även en annan mamma som väntade på att få komma in med sin lilla pojke. Hon läste koncentrerat i en tidning och reagerade inte när jag fjantade mig med Lillie. Plötsligen började hon dock titta på mig och sen ner i tidningen igen och sen på mig och sen ner i tidningen igen. Så höll hon på ett tag. Jag tyckte det var lite konstigt, så högljudd var jag ju inte så att jag kunde störa henne i hennes läsande. När hon sedan gick in till sin BVC sköterska tittade jag på tidningen som hon precis läste och då förstod jag. Hon hade läst Föräldrar & Barn och troligen artikeln om mig och det var därför hon tittade lite konstigt på mig.

 


När jag satte mig i bilen för att köra hem kände jag mig kort som en kändis och undrade om någon paparazzi fotograf skulle förfölja mig. Jag hade fått min "minute of fame". Lite skojigt får jag väl ärligt säga.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se