4 april 2011

Jag är en träningsanalfabet

Foto Maria Rosenlöf
Va, ska jag skriva en blogg om träning, är detta en skämt? Skulle mina gamla idrottslärare veta om detta skulle de nog lägga in en stark protest eller ha sig ett gott skratt. Jag är verkligen en träningsanalfabet. Jag var en mästare på att komma på bortförklaringar till varför jag inte skulle behöva vara med på idrotten i skolan. Redan som mycket liten plockade jag ur idrottskläderna som mina mamma packat ner i min väska för att på så vis slippa idrotten.

Så, hur ska jag kunna skriva om träning. Jag är inget träningsfreak och det kommer jag aldrig att bli. Jag vill med denna blogg berätta om hur en upptagen småbarnsmamma som inte är van att träna eller tyckt det var speciellt roligt kan börja ändra uppfattning. Hur kan man som upptagen mamma ändå få tillfällen att träna? Känner ni som jag att ni inte riktigt vet vilken träning som är rätt för er? Följ med på min blogg så ska vi hjälpa varandra.

Finns ni där som har samma erfarenhet av idrotten i skolan? Nu ska vi göra comeback. Nu ska vi visa att morsor kan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk vad fina grannar vi har. Verkligen fin bild på dig och Lillie.
Du ser ju grymt sportig ut. Kram från Lina

Lina grannen sa...

Nu slipper jag vara anonym :)

Maria on 10 april 2011 kl. 21:38 sa...

Jag är imponerad Hanna! Keep on going... Håller med Lina om bilderna, jättefina. Lycka till med ditt nya liv, önskar jag kunde börja med nåt liknande, men vet inte i vilket århundrande det ska bli :)

Kram Maria

hanna sa...

Tack Maria! Hoppas allt är bra med dig. Sett bilden på Freja (rätt namn, va?). Hon är super söt. Hoppas att Ida tycker om att vara storasyster. Ja, vi får se hur det kommer att gå med mitt nya liv. Spana in nästa nummer av Föräldrar & Barn. Då kommer vi att vara med.

Kram fikamamman

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se