21 april 2011

Häxor är inget för Emma

Vilka fina påskakärringar
Idag så åkte vi till Fredriksdal för att vara med om deras påskfirande. Där firar man att påsken har anlänt och att påskakärringarna får göra entré. Dagen till ära hade jag klätt ut mig själv till en påskakärring för att inspirera Emma till att våga klä ut sig. Hon tycket det var mycket spännande och hon ville verkligen vara påskakärring, men dock bara i 5 minuter. Vi var alla uppklädda så vi i alla fall fick bildbevis på högtiden. Hon tyckte att lillasyster också skulle vara en minipåskakärring. Jag frågade Emma om pappa också skulle vara en påskakärring och hon tittade på mig och sa att absolut inte skulle vara det. Jag frågade henne om det var för att pappa var pojke. Men det var det inte, det var för att pappa inte hade så mycket hår.

Vilken liten söt påskakärring
När jag sedan försökte få Emma till att behålla sin sjalett och sitt förkläde under Fredriksdalsfirandet ville hon absolut inte detta, så jag kände mig ganska korkad att vara den enda i familjen som var utklädd. Ännu mer korkad kände jag mig när jag var tvungen att åka inom Coop för att handla på vägen hem. Jag gick in på Coop med hela munderingen på. Jag fick vissa blickar på mig när jag flög igenom Coop, dock utan kvast.

Emma tycker inte om häxor
Vem är hon i mitten?
På Fredriksdal så var det en show med en häxa som Emma inte alls tyckte om. Hon tyckte bara det var läskigt och ville åka hem. Skönt tycker jag att hon inte tyckte det var roligt med häxorna. Jag är inte heller speciellt attraherad av dessa inslag i vår kultur. När hon fick lite fika i sig blev hon som en annan flicka och ville gå balansgång och titta på djuren. Tänk vad lite fika kan göra.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se