24 april 2011

Vilken supertråkig dag!

Idag har det bara varit en sådan dag som man snabbt vill glömma. Allt har bara känts trist, jobbigt och tråkigt. Natten hade dock varit en av de bättre på länge. Jag kunde t.o.m. sova i samma säng enda till halv sex på morgonen. Det brukar aldrig hända. Jag brukar gå upp ganska många gånger för att få vår lilla att somna om. Men natten till idag var magnifik, så jag kan inte skylla på för lite sömn.

Det började redan på morgonen när jag kom ner till vardagsrummet och såg hur stökigt vi har det. Här är så stökigt. Det är så svårt att hinna städa när man har två barn tycker jag. Man hinner oftast plocka undan, men aldrig städa. Nu har vi inte gjort det på länge så allt känns bara smutsigt och skitigt. Ibland kan man strunta i det, men nu har det börjat stressa mig för det känns som man inte har tid att städa på riktigt. Hur gör ni andra mammor det? Hur får ni tid att riktigt städa? Ibland hade man hoppats att man bara kunde lämna sina barn någonstans för en dag så att man hade tid med sådana här saker som att städa.

Emma var lite trött så hon gick och la sig i lådan där vi förvarar alla dynor
Emma och Barny
Dagen blev inte bättre av att Emma var trött och på mycket dåligt humör. Vi försöker hoppa över hennes sovande på dagen nu, eftersom hon inte kan sova på kvällen annars. Denna övergång är inte alltid lätt och idag var en sådan dag. Det hjälpte ju inte heller att Lillasyster på snart 8 månader inte sovit mer än 45 minuter på hela dagen. Detta blev lite för mycket för deras lite lättstressade mamma. Eftersom vår tvättmaskin också gått sönder var min man tvungen att köpa en ny och fixa med den så han hade inte riktigt tid att hjälpa till heller. Oh, vad jag klagar. Men, visst finns det dagar då man önskade att man kunde stanna kvar i sängen och inte ens stiga upp. Visst finns det dagar när allt bara är urtrist och där man känner att man inte har någon tid för något. Visst, finns de dagar.

Ikväll när barnen äntligen somnat gick jag ut och klippte äppelträdet. Det var skönt att vara ute själv och bara få ge utlopp för lite frustration på mitt stackars äppleträd. Dock blev jag stressad igen när jag gick in för det är lika stökigt nu som när jag gick ner i morse.
Vilka höga grenar..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se