22 april 2011

Äntligen är våren här

Nu är äntligen våren här. Strålande sol och luften känns riktigt varm. Min man hade fått lov att starta Emmas födelsedagsprojekt idag. Han ska tillverka en leksaksaffär åt henne som hon ska få i födelsedagspresent i slutet av maj. Min man är mycket duktig på att snickra, men jag vet att det tar lååång tid så resten av familjen bestämde sig för att lämna hemmet och bege sig till Ängelholms hembygdspark istället. Bor ni i Skåne och inte varit där ska ni snarast packa en picknick korg och åka dit. Det är en helt fantastisk park för barn. Det är gratis inträde och i parken finns det djur som barnen kan klappa så som lamm, hästar, höns, kaniner m fl. I parken finns även en fantastisk lekplats med många olika aktiviteter. Dagen till ära hade de även en liten karusell som de minsta kunde njuta av.

Lite kusligt ibörjan....
Lillie leker på filten
Emma sprang genast till gungorna. Min dotter är helt galen i att gunga. Hon kan sitta där timme in och timme ut. Det fanns så många roliga saker för henne att göra, men hon ville bara sitta på gungan. Till slut fick jag henne att hoppa av gungan, men enbart för att jag sa att det var tid för fika. Vi satte oss på en filt på gräset. Lillie tyckte det var mycket spännande att sitta på filten och titta på omgivningen. Emma blev helt begeistrad när hon såg hur mycket löv som låg på marken. Hon sprang omkring och kastade löv över sig. Min dotter behöver inga fina lekplatser. Det räcker med en gunga och mängder av löv.

Såååå många löv!
Till slut fick jag henne till att gå en liten promenad och titta på djuren. Jag tyckte att de söta "bebis hästarna" (som min dotter kallar dem för) var sötast, men hon tyckte att deras bajs var mest spännande. "Vilka stora bajsar, hästen måste ha ont i magen". Jag fick mig ett gott skratt.

"Vilka stora bajsar"
Vi hade en fantastisk dag med mycket skratt, gungande och stora glassar. Min dotter på snart tre år kunde äta två stora kulor glass, medans hennes mamma bara kunde äta en kula (dock bättre för mig). Jag har ett litet glassmonster. Men, vad är mer somrigt än att äta en glass och sitta barfota i gräset. Hoppas värmen har kommit för att stanna.
Nu åker vi hem..

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se