25 mars 2011

Våffeldagen

Emma och Alice äter våfflor, eller glassen i alla fall...
Idag är det våffeldagen. Jag tycker mycket om våfflor, men det är ju inte speciellt hälsosamt. Jag har dock kommit till någon form av medelväg. Jag vill absolut inte tillbaka till mitt tunga sockerberoende. Till tiden då jag var tvungen att ha kakor och godis många gånger om dagen, men jag kan heller inte tänka mig ett liv utan det. Därav denna medelväg. Jag kommer unna mig att äta kakor och godis vid speciella tillfällen och när jag känner mig riktigt sugen. Jag kommer däremot att försöka göra det lite nyttigare.

Ikväll hade vi bjudit in grannflickan Alice med sina föräldrar på lite våffelfika. Alice och Emma tycker mycket om att leka med varandra och det är härligt att ha kompisar så nära så det bara är att hoppa över staketet. Jag gjorde våfflor som vanligt, det vill säga som paketet säger. Det blev lite av en spontan inbjudan så vi hade ingen tid till att göra våffelsmeten från grunden. Det kunde säkert blivit nyttigare om man gjorde det. Istället för grädde och sylt hade jag dock lättglass och blandade bär. Det blev super gott. Flickorna tyckte dock mest om glassen.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se