25 mars 2011

Nu har det gått för långt

"Nu är det fredagsmys, om det så är det sista jag gör", vilken jobbig reklam i alla fall för oss som försöker stå emot chipsen. Det är ganska tråkigt att äta frukt en fredagskväll faktiskt. Det är bra och nyttigt och bla, bla, bla, men man kan inte jämföra chips med frukt. Jag var så hungrig nu ikväll, men försökte göra allt för att inte äta. Nu kommer ni tro att jag blivit knäpp, men jag kunde inte bara sitta i soffan och se på fredagsunderhållningen på TV utan något att äta så jag bestämde mig för att aktivera mig istället. Upp med skurborsten och hinken, här ska tvättas golv. Min man tittade upp från soffan och frågade mig om jag verkligen skulle börja tvätta golven klockan 22.00 en fredagskväll. Jag är hungrig svarade jag. Min man tyckte väl att mitt svar på hans fråga inte riktigt hängde samman, men det gjorde det för mig.

Upp med alla stolar och leksaker här ska tvättas. Jag var mycket noga så att det skulle ta extra lång tid. När jag var färdig och gick och satte mig i soffan hos min man sa han att han hoppades att jag alltid skulle vara hungrig, eftersom han hade en hel rad med projekt som jag gärna skulle få göra om jag ville stå emot suget av fredagsmys.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se