2 mars 2011

Dag 30 Äntligen slut, eller?

Nu har jag kommit till slutdagen för min 30 dagars kak och godis fria resa. Jag har klarat av något som jag trodde var helt omöjligt för mig att genomföra. Jag har aldrig "fuskat" under denna period mer än den gången när jag tog en sedeltunn tårtbit på min dotters barnvälsignelse. Jag är stolt över mig själv, men jag är också lite stolt över det beslut som jag fattat angående min fortsatta resa till ett hälsosammare liv.

Jag har bestämt mig för att fortsätta min resa, men kanske vara lite mer generös mot mig själv ibland. Jag vill ju fortfarande gå ner mer i vikt så jag kan ju inte börja vräka i mig en massa kakor och godis nu för då har ju hela denna resa varit förgäves. Nej, jag vill försöka mig på något annat. Jag vill inte bli någon bantare för jag personligen tror inte på bantning. Jag som m¨nga andra kvinnor har väl provat på en och en annan bantarfas, men det leder bara till att man går upp alla kilon igen. Nej, jag vill att denna förändring ska vara livet ut. Jag läser för tillfället en bok om "Medvetet ätande" och jag kommer här på min blogg att presentera denna "matmetod" för er. Det är ingen ny bantarmetod utan helt enkelt att man ska vara medveten om allt man stoppar i sig. Jag kommer inte sluta med kakpr och godis förgått, men jag kommer inte gå tillbaka till den livsstil som jag hade innan då jag år kakor och godis många gånger varje dag. Jag tror inte att det är rätt att utesluta något man älskar ur sin kost för då kommer man bar

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se