2 mars 2011

Dag 30 Äntligen i hamn

Nu har jag kommit till slutdagen för min 30 dagars kak och godis fria resa. Jag har klarat av något som jag trodde var helt omöjligt för mig att genomföra. Jag har aldrig "fuskat" under denna period mer än den gången när jag tog en sedeltunn tårtbit på min dotters barnvälsignelse. Jag är stolt över mig själv, men jag är också lite stolt över det beslut som jag fattat angående min fortsatta resa till ett hälsosammare liv.

Jag har bestämt mig för att fortsätta min resa, men kanske vara lite mer generös mot mig själv ibland. Jag vill ju fortfarande gå ner mer i vikt så jag kan ju inte börja vräka i mig en massa kakor och godis nu för då har ju hela denna resa varit förgäves. Nej, jag vill försöka mig på något annat. Jag vill inte bli någon bantare för jag personligen tror inte på bantning. Jag som många andra kvinnor har väl provat på en och en annan bantarfas, men det leder bara till att man går upp alla kilon igen. Nej, jag vill göra något som vara i längden. Jag kommer att äta kakor och godis igen, men inte alls i den mängd jag gjorde förut och inte varje dag och många gånger varje dag. Jag kommer att ta en bit tårta på födelsedagskalas för jag vill leva. Det får helt enkelt ta lite längre tid för mig att gå ner mina 10 kilo i vikt. Jag tror inte att man ska sluta helt att äta det man tycker om, man måste bara hitta en rätt balans.

Jag känner ju också at jag fått mycket mer energi när jag försökt leva mer hälsosamt och vem vill inte ha det. Jag mår bättre och orkar mer. Jag tyckeräven att jag blivit gladare som person och inte fått lika många hysteriska humörssvägningar. Jag har lyckats gå ner 4 kilo i vikt under dessa 30 dagar och bara det känns ju underbart. Jag tycker att mina kläder sitter lite bättre och några byxor har t om blivit för stora, fantastiskt inte sant! Nu är mina 30 dags resa slut, men fortsätt följa mig här på bloggen för min resa är lång ifrån klar. Jag har inte nått min slutdestination. Jag har bara fått ännu mer resfeber.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Blogg listad på Bloggtoppen.se